Qatar, Doha Article cover Qatar, Doha Article cover

Katar – Najciekawsze spostrzeżenia i wrażenia z pobytu

Nasze kluczowe wnioski z pobytu w Katarze! Co nas zaskoczyło, co warto wiedzieć przed wyjazdem i czy warto odwiedzić ten kraj? Sprawdź nasze doświadczenia!

This post is also available in: Language: EnglishEnglish

Spis treści

Cześć! 👋

Nasza noworoczna podróż zaczyna się w Dosze, gdzie spędzimy kilka dni w ramach stopoveru z Qatar Airways. To idealna okazja, żeby lepiej poznać Katar, sprawdzić, co ma do zaoferowania, i zobaczyć, czy to faktycznie miejsce warte dłuższego pobytu.

Plan jest prosty – trochę zwiedzania, trochę odpoczynku i oczywiście powitanie Nowego Roku w wyjątkowym miejscu. Katar od lat próbuje przyciągnąć turystów i buduje wokół siebie wizerunek nowoczesnego kraju pełnego luksusu i atrakcji, ale czy rzeczywiście jest tu co robić? Czy Doha to coś więcej niż przystanek w podróży? No to sprawdźmy!

Gdzie znajduje się Doha?

Doha to stolica Kataru i zarazem jego największe miasto, położone na wschodnim wybrzeżu kraju, nad Zatoką Perską. Katar to niewielkie państwo na Półwyspie Arabskim, graniczące lądem tylko z Arabią Saudyjską. Resztę jego granic otacza morze.

Ze względu na swoje położenie, Doha ma klimat pustynny, co oznacza bardzo gorące lata i łagodne, ciepłe zimy – dlatego właśnie początek roku to świetny czas na wizytę. Miasto od lat rozwija się w zawrotnym tempie i stało się głównym centrum finansowym, biznesowym i kulturalnym regionu. To tutaj odbywały się Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej FIFA 2022, a lotnisko Hamad International Airport jest jednym z najważniejszych przesiadkowych hubów na świecie.

Dzięki strategicznemu położeniu i świetnym połączeniom lotniczym, Doha często służy jako przystanek w podróży między Europą a Azją, tak jak w naszym przypadku. Ale czy warto zatrzymać się tu na dłużej? O tym za chwilę!

Wyruszamy z Polski do Kataru

Nasza podróż do Kataru zaczęła się lotem z Warszawy liniami Qatar Airways. Tym razem lecieliśmy bez bagażu rejestrowanego, więc cały proces na lotnisku poszedł sprawnie. Nie mogliśmy zrobić odprawy online, ale na miejscu kolejka do stanowiska była na tyle mała, że nie stanowiło to żadnego problemu.

Wylot z Warszawy

Lecieliśmy bezpośrednim lotem do Dohy, choć byliśmy przekonani, że polecimy Dreamlinerem. Okazało się jednak, że czeka na nas Airbus, trochę mniejszy, ale wypełniony po brzegi. Samolot był załadowany pod korek, ale na szczęście lot przebiegł bez większych problemów.

Odprawa paszportowa w Dosze

Po wylądowaniu w Hamad International Airport wszystko szło gładko… do momentu odprawy paszportowej. Mimo że w terminalu widać było mnóstwo stanowisk odprawy, pewnie pozostałość po Mistrzostwach Świata FIFA 2022, i tak musieliśmy czekać w kolejce prawie 40 minut. Obsługa działała raczej sprawnie, ale ludzi było po prostu dużo. Nie było żadnych problemów czy pytań – szybkie sprawdzenie paszportu, pieczątka i mogliśmy ruszać dalej.

Wizy i dokumenty

Katar nie należy do tych krajów, gdzie trzeba załatwiać skomplikowane formalności przed podróżą. Dobra wiadomość dla Polaków – nie trzeba wizy! Jeśli planujesz pobyt do 90 dni, to po prostu lądujesz, przechodzisz odprawę paszportową i wchodzisz do kraju bez żadnych dodatkowych dokumentów.

Jedyne, o czym trzeba pamiętać, to ważność paszportu – powinien być ważny co najmniej 6 miesięcy od momentu wjazdu. Przy odprawie paszportowej może się zdarzyć, że celnicy zapytają o rezerwację hotelową, więc lepiej mieć ją pod ręką w telefonie – szczególnie jeśli zatrzymujesz się u znajomych, bo mogą chcieć to jakoś zweryfikować.

Ubezpieczenie? Obowiązku nie ma, ale warto je mieć. Opieka medyczna w Katarze do tanich nie należy, więc lepiej się zabezpieczyć. Jeśli chcesz wykupić polisę lokalną, można to zrobić przez system katarskiego Ministerstwa Zdrowia, ale standardowa polisa turystyczna powinna wystarczyć.

COVID i inne ograniczenia: Na ten moment nie ma żadnych restrykcji covidowych, nie trzeba testów ani certyfikatów, ale wiadomo – lepiej sprawdzić aktualne informacje przed wylotem, bo różne rzeczy się mogą zmieniać.

Zakwaterowanie

Skorzystaliśmy z opcji Qatar Stopover, czyli programu oferowanego przez Qatar Airways, który pozwala na rezerwację noclegu w niższej cenie przez platformę Discover Qatar. Jeśli ktoś ma dłuższy stopover w Dosze, to jest to całkiem dobra opcja – można przenocować w komfortowym hotelu, zamiast spędzać godziny na lotnisku.

Nocowaliśmy w Hyatt Regency Oryx Doha, czyli hotelu, w którym miałem okazję spać już w 2022 roku, kiedy byłem tu przed Mistrzostwami Świata FIFA. Wtedy hotel zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie – pokoje były wygodne, obsługa sprawna, a całość na poziomie, jakiego można się spodziewać po 5-gwiazdkowym obiekcie.

Tym razem jednak nie wszystko poszło idealnie. Widać było, że hotel szykuje się na dużą imprezę sylwestrową, co oznaczało większy ruch i trochę zamieszania. Największym minusem było to, że mimo rezerwacji z dokładnie podaną godziną przyjazdu (19:00), musieliśmy jeszcze czekać 20 minut na przygotowanie pokoju. Jak na 5-gwiazdkowy hotel, wyglądało to słabo – zwłaszcza że późny check-in powinien oznaczać, że pokój będzie już dawno gotowy.

Poza tym sam komfort noclegu był na wysokim poziomie. Pokoje wygodne, ciche, dobrze wyposażone – tak jak w 2022 roku. Hotel ma też basen i siłownię, ale tym razem nie mieliśmy czasu z nich skorzystać. Podsumowując – dobry wybór na stopover, ale organizacyjnie mogłoby być lepiej.

Warunki drogowe

Podczas naszej podróży po Katarze zauważyliśmy, że jazda tutaj jest znacznie bardziej komfortowa niż w Arabii Saudyjskiej. Kultura jazdy przypomina tę znaną z Zjednoczonych Emiratów Arabskich – kierowcy są uprzejmi, a ruch jest dobrze zorganizowany.

Katar przykłada dużą wagę do bezpieczeństwa na drogach, dlatego warto znać i przestrzegać lokalnych przepisów:

  • Ograniczenia prędkości: W obszarach miejskich obowiązuje limit 60 km/h, natomiast na autostradach i drogach międzymiastowych – 120 km/h.
  • Jazda pod wpływem alkoholu: Katar stosuje politykę zerowej tolerancji dla prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu. Nawet minimalna ilość alkoholu we krwi może skutkować surowymi karami, w tym grzywną do 50 000 QR i karą więzienia do 36 miesięcy.
  • Pasy bezpieczeństwa: Wszyscy pasażerowie są zobowiązani do ich zapinania.
  • Korzystanie z telefonu: Używanie telefonu komórkowego podczas jazdy jest surowo zabronione.
  • System punktowy: Katar wprowadził system punktowy za wykroczenia drogowe. Przekroczenie 14 punktów może skutkować zawieszeniem prawa jazdy dla mieszkańców, a dla cudzoziemców – konfiskatą międzynarodowego prawa jazdy. 

Podróżowanie samochodem

W Katarze funkcjonuje rozbudowany system kontroli prędkości, obejmujący zarówno stałe fotoradary, jak i mobilne patrole. Urządzenia te są rozmieszczone na głównych arteriach miejskich oraz na trasach międzymiastowych, co ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach.

Przekroczenie dozwolonej prędkości w Katarze może skutkować surowymi mandatami. Wysokość kary zależy od stopnia przekroczenia limitu prędkości oraz od miejsca, w którym doszło do naruszenia przepisów.

Obecnie w Katarze nie ma w pełni operacyjnych dróg płatnych. Chociaż istnieją plany wprowadzenia systemu poboru opłat na niektórych trasach, to na chwilę obecną opłaty nie są jeszcze pobierane.

Transport zbiorowy w Dosze

Podróżowanie po Dosze komunikacją miejską jest całkiem wygodne, choć w niektóre miejsca bez samochodu może być ciężko dotrzeć. Miasto oferuje nowoczesne metro, autobusy i taksówki, które sprawiają, że poruszanie się po stolicy Kataru jest dość proste. Metro jest zdecydowanie najwygodniejszą opcją, ale nie dociera wszędzie, dlatego czasem trzeba wspomagać się autobusami lub aplikacjami typu Uber i Karwa.

Komunikacja autobusowa

W Dosze działa sieć autobusowa zarządzana przez Mowasalat, a autobusy są znane pod marką Karwa. Są nowoczesne, klimatyzowane i kursują na wielu trasach. Brzmi dobrze? Teoretycznie tak, ale w praktyce… no właśnie.

Nie da się po prostu wejść do autobusu i kupić bilet u kierowcy. Trzeba mieć Karwa Smartcard, którą można kupić np. na lotnisku, w głównych stacjach autobusowych czy w wybranych sklepach. Są trzy opcje:

  • 10 QAR – karta na dwa przejazdy w ciągu 24 godzin,
  • 20 QAR – nielimitowane przejazdy przez 24 godziny,
  • Karta doładowywana – płacisz tyle, ile przejeździsz.

Bez tego plastikowego wynalazku nie da się zapłacić za bilet, więc warto go ogarnąć wcześniej, żeby nie zostać na przystanku.

Czy autobusy są wygodne? Pod względem standardu – tak. Są czyste, przestronne, a klimatyzacja działa jak należy. Można usiąść, odpocząć i bez większego problemu dostać się do różnych części miasta. Do tego ceny są naprawdę niskie w porównaniu do taksówek czy Ubera.

Gdzie jeżdżą autobusy?

Autobusy obsługują sporą część miasta, w tym:

  • ✅ Lotnisko Hamad International Airport,
  • Corniche i centrum Dohy,
  • Katara Cultural Village,
  • The Pearl Qatar,
  • Doha Festival City i inne centra handlowe.

Brzmi dobrze? Tak, ale…

Minusy komunikacji autobusowej

  • Długi czas oczekiwania – w teorii autobusy kursują co 20 minut, w praktyce czasem trzeba czekać dłużej.
  • Trasy nie zawsze są intuicyjne – komunikacja miejska nie jest jeszcze na takim poziomie jak np. w Dubaju, więc czasem trzeba się trochę nakombinować.
  • Nie wszędzie dojedziesz autobusem – jeśli planujesz zwiedzać coś poza miastem, to komunikacja zbiorowa odpada.

Jeśli masz czas, nie śpieszy Ci się i chcesz tanio przemieszczać się po mieście – tak, to może być dobra opcja. Ale jeśli zależy Ci na wygodzie i czasie, to metro, Uber albo wynajem auta będą lepszym rozwiązaniem.

Tramwaje

W przeciwieństwie do wielu innych dużych miast, Doha nie posiada klasycznej sieci tramwajowej. Jednak w pobliskim Lusail, nowoczesnym mieście oddalonym o około 20 km od stolicy, działa nowoczesny system tramwajowy, który uzupełnia transport publiczny w Katarze.

Uruchomiony w 2022 roku, tramwaj w Lusajlu na razie obejmuje około 5,5 km tras, ale docelowo sieć ma się rozrosnąć do 28 km, obejmując cztery linie i 25 stacji. Ważnym punktem jest stacja Legtaifiya, gdzie można przesiąść się bezpośrednio do metra w Dosze, co znacznie ułatwia przemieszczanie się między dzielnicami.

W Lusajlu stacje tramwajowe bardziej przypominają stacje metra niż klasyczne przystanki. Wiele z nich znajduje się pod ziemią, co pozwala uniknąć palącego słońca i poprawia komfort podróżowania. Co ciekawe, dostęp do torów jest całkowicie odgrodzony – pasażerowie nie mogą podejść do krawędzi peronu, dopóki tramwaj się nie zatrzyma. Dopiero wtedy szklane bariery otwierają się automatycznie, co znacznie poprawia bezpieczeństwo i sprawia, że system działa bardziej jak metro niż typowy tramwaj.

System biletowy

Tramwaje w Lusail’u korzystają z tego samego systemu biletowego, co metro w Dosze. Karta Travel Card działa na obu tych środkach transportu, więc nie trzeba kupować osobnych biletów. To bardzo wygodne rozwiązanie, szczególnie dla turystów i osób korzystających z transportu publicznego na co dzień.

Nowoczesny, cichy i dobrze zorganizowany – tramwaj w Lusail to ciekawy element komunikacji miejskiej w Katarze. Może nie jest jeszcze tak popularny jak metro, ale dla mieszkańców i odwiedzających Lusail stanowi wygodną alternatywę dla samochodów.

Metro

Podczas mojej wizyty w Dosze w 2022 roku, przed Mistrzostwami Świata FIFA, byłem pod wrażeniem nowo otwartego metra. Czystość, estetyka stacji oraz nowoczesność całego systemu zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Tym razem chciałem podzielić się tym doświadczeniem z Jadzią, i muszę przyznać, że metro wciąż trzyma wysoki standard.

Metro w Dosze składa się z trzech linii:

  • 🔴 Czerwona linia: biegnie z północy na południe, łącząc m.in. Lotnisko Hamad z centrum miasta.
  • 🟢 Zielona linia: przebiega ze wschodu na zachód, obsługując kluczowe punkty, takie jak Muzeum Narodowe Kataru.
  • 🟡 Złota linia: łączy najważniejsze atrakcje turystyczne, w tym Souq Waqif i Katara Cultural Village.

Dla turystów to świetna wiadomość, ponieważ metro dociera do większości miejsc wartych odwiedzenia. Co więcej, wiele hoteli oferowanych w ramach programu Discover Qatar Stopover znajduje się w pobliżu stacji metra, co znacznie ułatwia poruszanie się po mieście.

Jednym z miłych zaskoczeń było dla nas to, że pasażerowie chętnie ustępują miejsca kobietom, co nie jest normą w wielu krajach arabskich. Dodatkowo, w pociągach regularnie odbywają się kontrole biletów, więc warto mieć je zawsze pod ręką.

Taryfa biletowa

W metrze w Dosze dostępne są różne opcje biletów:

  • Karta Standard (plastikowa): Kosztuje 10 QAR i można ją doładowywać według potrzeb. Podróż w jedną stronę kosztuje 2 QAR, a dzienny limit wydatków to 6 QAR, co oznacza, że po trzech przejazdach kolejne są już darmowe tego dnia.
  • Bilet jednorazowy (papierowy): Dostępny w automatach biletowych na stacjach. Kosztuje 6 QAR za bilet dzienny. 

Jeśli planujesz korzystać z metra wielokrotnie w ciągu dnia, warto rozważyć zakup biletu dziennego. Za jedyne 6 QAR możesz podróżować bez ograniczeń przez cały dzień, co jest niezwykle opłacalne. Bilet ten jest ważny od momentu zakupu do godziny 2:59 następnego dnia.

Karta SIM

Podczas naszej ostatniej podróży, która obejmowała zarówno Katar, jak i Zjednoczone Emiraty Arabskie, zdecydowaliśmy się na wykorzystanie technologii eSIM, aby pozostać w kontakcie bez konieczności zmiany fizycznych kart SIM. Początkowo wybraliśmy plan Middle East eSIM od Maya Mobile ze względu na atrakcyjną cenę. Jednak po przylocie do Emiratów okazało się, że nasz pakiet nie obejmuje tego kraju. Brawo ja za uważne czytanie XD

W związku z tym zwróciliśmy się do innego dostawcy, Breeze eSIM, który oferował kartę wirtualną na Zjednoczone Emiraty Arabskie. Proces zwrotu niewykorzystanej w pełni karty eSIM u Maya Mobile przebiegł sprawnie dzięki ich szybkiej obsłudze klienta. Ceny oferowane przez Breeze eSIM czy Maya Mobile okazały się konkurencyjne w porównaniu z innymi dostawcami, takimi jak Airalo.

Jeśli planujesz podróż do Kataru i innych krajów Bliskiego Wschodu, warto rozważyć zakup eSIM, który pozwoli uniknąć problemów z lokalnymi operatorami i wysokimi kosztami roamingu.

  • 👉 Maya Mobile – najlepszy wybór, jeśli zależy Ci na korzystnym pakiecie dla Kataru: Kup eSIM tutaj
  • 👉 Breeze eSIM – jeśli podróżujesz także do Zjednoczonych Emiratów Arabskich i chcesz większego zasięgu: Sprawdź ofertę

Korzystając z tych linków, nie tylko masz pewność, że wybierasz sprawdzone rozwiązanie, ale także wspierasz nasz blog. Dzięki temu możemy dalej podróżować i dzielić się praktycznymi wskazówkami. 🚀

WiFi Calling

Podróżując do Kataru, warto wiedzieć, że WiFi Calling może być świetnym sposobem na pozostanie w kontakcie, zwłaszcza jeśli nie chcesz wydawać fortuny na roaming. Dzięki tej funkcji możesz dzwonić i odbierać połączenia przy użyciu WiFi, nawet jeśli nie masz lokalnej karty SIM.

WiFi Calling pozwala wykonywać standardowe połączenia telefoniczne przez sieć WiFi, zamiast korzystać z nadajników operatora. W praktyce oznacza to, że jeśli masz aktywowaną tę funkcję na swoim telefonie, możesz dzwonić do Polski i odbierać połączenia, tak jakbyś był w kraju – bez dodatkowych opłat, o ile Twój operator oferuje tę usługę za darmo.

Wyżywienie

W Katarze bez problemu można znaleźć smaki Bliskiego Wschodu, a jeśli chodzi o szybkie, niedrogie jedzenie, shawarma rządzi. Właściwie na każdym kroku można trafić na małe knajpki i food trucki serwujące zawinięte w lawasz cienkie plasterki grillowanego mięsa, najczęściej kurczaka lub baraniny, z dodatkiem warzyw i sosów. Smakowo – pierwsza liga, a cenowo? Zaledwie 10-15 QAR za solidną porcję, więc świetna opcja na szybki posiłek.

Jeśli ktoś ma ochotę na coś bardziej konkretnego, shish taouk (marynowane kawałki kurczaka grillowane na szpikulcu) to kolejny hit, który można znaleźć praktycznie wszędzie. Lokalne restauracje często serwują też machboos, czyli aromatyczny ryż z przyprawami i mięsem – trochę przypomina biryani i zdecydowanie warto go spróbować.

Co ciekawe, choć w Katarze dominuje kuchnia arabska, można tu znaleźć dosłownie wszystko – od indyjskich dań, przez tureckie kebaby, po azjatyckie specjały. Fajne jest to, że niezależnie od budżetu da się dobrze zjeść – od street foodu po eleganckie restauracje.

Na deser warto spróbować baklawy albo lokum, choć po porcji shawarmy i ryżu może być ciężko znaleźć na to miejsce. Ale kto by się tym przejmował? 😃

Kantor czy bankomat?

Wymiana waluty czy szukanie kantoru w Katarze to zbędny problem. Wszędzie da się zapłacić kartą, nawet w miejscach, gdzie w innych krajach mogłoby to być niemożliwe. Nawet Souq Waqif, czyli tradycyjny targ, bez problemu obsługuje płatności bezgotówkowe, a w małych sklepikach przypominających 7-Eleven także można płacić kartą.

Jeśli masz kartę wielowalutową, to problem przewalutowania odpada – płacisz w rialach katarskich bez dodatkowych opłat, a kurs wymiany jest dużo korzystniejszy niż w tradycyjnych kantorach. Nie trzeba martwić się o noszenie gotówki, co w przypadku podróży zawsze jest plusem.

Jeśli ktoś mimo wszystko woli mieć trochę gotówki, bankomatów w Katarze jest mnóstwo – praktycznie na każdym rogu. Wypłaty są proste, ale warto pamiętać, że niektóre maszyny mogą pobierać dodatkowe prowizje. Dlatego jeśli nie ma takiej potrzeby, lepiej trzymać się płatności kartą.

Klimat i warunki pogodowe

Katar charakteryzuje się klimatem pustynnym, co oznacza bardzo gorące lata i łagodne, krótkie zimy. W miesiącach letnich, od maja do września, temperatury często przekraczają 37°C, osiągając w lipcu nawet 41°C w ciągu dnia i 31°C w nocy. 

Styczeń to najchłodniejszy miesiąc w Katarze. Średnie temperatury dzienne wynoszą około 22°C, a nocne spadają do około 14°C. W ciągu dnia można spodziewać się przyjemnych temperatur, ale wieczory mogą być chłodniejsze, zwłaszcza przy wietrznej pogodzie. Podczas naszego pobytu zauważyliśmy, że mimo temperatur sięgających 21-22°C, wiatr potęgował odczucie chłodu, co sprawiało, że często nosiliśmy lekkie kurtki.

Opady w Katarze są minimalne, zwłaszcza w miesiącach zimowych. Styczeń charakteryzuje się niewielką ilością deszczu, z szansą na opady wynoszącą zaledwie 3-5% w ciągu miesiąca. Wilgotność powietrza jest umiarkowana, co sprawia, że warunki są komfortowe dla większości osób.

Bezpieczeństwo

W Katarze można poruszać się bez obaw, niezależnie od pory dnia. Nawet podczas sylwestra na Lusail Boulevard, gdzie zgromadziło się prawie 300 tysięcy ludzi, atmosfera była spokojna, a nikt nie sprawiał wrażenia nachalnego czy agresywnego. Wskaźniki przestępczości są tu jednymi z najniższych na świecie, a bezpieczeństwo jest priorytetem dla lokalnych władz.

Zawsze warto pamiętać o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, choć w Katarze ryzyko kradzieży czy napadów jest minimalne. Jedyne, o czym należy pamiętać, to poszanowanie lokalnych zwyczajów – unikanie głośnego zachowania w miejscach publicznych, odpowiedni ubiór i powściągliwość w okazywaniu uczuć.

Chociaż kultura jazdy nie jest tak chaotyczna jak np. w Arabii Saudyjskiej, kierowcy potrafią być dość niecierpliwi. Używanie klaksonu czy mruganie światłami, gdy ktoś jedzie zbyt wolno, to standard. Warto trzymać się prawego pasa i być czujnym, bo częste są nagłe zmiany pasów.

W Katarze angielski jest powszechnie używany, więc nie ma problemu z komunikacją – zarówno w hotelach, restauracjach, jak i w kontaktach z policją czy ochroną.

Jeden moment szczególnie utkwił nam w pamięci. Spacerując wzdłuż Corniche, podeszliśmy bliżej do jednego z meczetów obok budynku rządowego, który nie był ogrodzony. Wydawało się, że można zrobić mu zdjęcie z bliska, ale po chwili podjechał do nas funkcjonariusz w cywilnym aucie. Zapytał spokojnie, czy potrzebujemy pomocy, a następnie grzecznie wyjaśnił, że nie powinniśmy się tam znajdować. Bez niepotrzebnej nerwowości czy stresu – po prostu jasno przekazał zasady i wskazał, gdzie możemy się udać.

Zamiast agresywnych reakcji czy nieprzyjemnych uwag, dostaliśmy uprzejme wyjaśnienie. To kolejny dowód na to, że w kraju dba się o porządek, ale bez niepotrzebnego napięcia.

Miejsca, które odwiedziliśmy w Katarze

W trakcie naszego pobytu w Katarze udało nam się odwiedzić sporo ciekawych miejsc, zarówno w samej Dosze, jak i poza nią. Od nowoczesnych dzielnic, przez historyczne souki, po futurystyczne bulwary i muzea – każdy znajdzie tutaj coś dla siebie.

Zamiast wrzucać wszystko do jednego artykułu, przygotowaliśmy oddzielny przewodnik, w którym szczegółowo opisaliśmy najciekawsze miejsca, które warto zobaczyć w Katarze. Jeśli szukasz inspiracji na podróż, sprawdź ten wpis – podpowiadamy, co naprawdę warto odwiedzić i czy coś nas zaskoczyło.

👉 Kliknij tutaj, aby przeczytać nasz przewodnik po Katarze!

Podsumowanie

Katar to ciekawy kierunek na krótki city break, ale jeśli ktoś widział już inne kraje arabskie, niekoniecznie będzie pod wielkim wrażeniem. Architektura, układ miasta i klimat są podobne do tego, co można zobaczyć w Abu Dhabi, więc jeśli ktoś już był w Emiratach, nie znajdzie tutaj wielkich zaskoczeń.

To, co wyróżnia Katar, to spokój i porządek – nie ma tutaj chaosu, jak w Dubaju czy Rijadzie. Jest czysto, bezpiecznie i komfortowo. Każdy znajdzie coś dla siebie – od nowoczesnych wieżowców i luksusowych centrów handlowych, po tradycyjne souki i muzea.

Jeśli planujesz wizytę tylko w stolicy, warto wcześniej sprawdzić ceny biletów lotniczych – przy droższych opcjach może się to po prostu nie opłacać. My skorzystaliśmy z Qatar Stopover i to był dobry pomysł, bo w innym przypadku przylot tutaj specjalnie na 2-3 dni mógłby się okazać mało atrakcyjny finansowo.

Metro świetnie sprawdza się w obrębie Dohy, ale jeśli chcesz zobaczyć coś więcej, wynajem auta to najlepsza opcja. Poza miastem komunikacja zbiorowa praktycznie nie istnieje, więc bez samochodu daleko nie zajedziesz. My jeździliśmy zwykłą osobówką, co było wystarczające w obrębie miasta i na głównych trasach, ale jeśli ktoś chce zabawić się na pustyni, to bez 4×4 nie ma co podchodzić.

To świetne miejsce na kilka dni, jeśli lubisz nowoczesne arabskie miasta i chcesz odpocząć w spokojnej atmosferze. Na dłuższy pobyt? Tylko jeśli planujesz relaks w hotelowym basenie i nie przeszkadza Ci brak większej różnorodności atrakcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *