Motorcycle, BMW R1250GS Motorcycle, BMW R1250GS

BMW R1250 GS – Akcesoria, które warto zakupić do motocykla

Poznaj akcesoria do BMW R1250GS, które poprawiają komfort i funkcjonalność w podróży. Sprawdź, co zamontowaliśmy i dlaczego warto je mieć na trasie!

This post is also available in: Language: EnglishEnglish

Spis treści

Cześć!

Jeśli jeździcie na motocyklu, wiecie, że odpowiednio dobrane akcesoria potrafią znacząco podnieść komfort, funkcjonalność i bezpieczeństwo podczas jazdy. Na naszym BMW R1250GS przetestowaliśmy już parę dodatków – od kufrów, przez ochraniacze, aż po elektroniczne gadżety. W tym artykule opowiadamy, co zamontowaliśmy, dlaczego wybraliśmy akurat te akcesoria i które z nich szczególnie polecamy na dalekie trasy. 

Przy okazji zachęcamy do przeczytania naszej osobnej strony o naszej maszynie! Dowiecie się, dlaczego wybraliśmy właśnie ten motocykl, jakie są jego największe zalety i czym urzekł nas na długich trasach. Jeśli myślicie o własnym GS-ie albo jesteście ciekawi naszych doświadczeń, zajrzyjcie – może znajdziecie coś dla siebie!

Akcesoria ochronne

Podczas jazdy, szczególnie w trudniejszych warunkach, ochrona motocykla jest kluczowa. Dlatego zainwestowaliśmy w kilka akcesoriów, które nie tylko chronią newralgiczne części BMW R1250GS, ale też dają nam spokój ducha podczas każdej wyprawy.

Gmole

Motorcycle, BMW R1250GS

Gmole to stalowe ramy montowane po bokach motocykla, mające na celu ochronę silnika i innych kluczowych komponentów w przypadku upadku czy kolizji. Wybraliśmy model GIVI TN5128, dedykowany do BMW R1250GS. Pozytywne doświadczenia z produktami GIVI przy naszej poprzedniej Yamasze skłoniły nas do ponownego wyboru tej marki.

Mimo braku doświadczenia w montażu takich akcesoriów przy tym modelu, postanowiłem samodzielnie podjąć się instalacji. Po obejrzeniu poradnika na YouTube i zaopatrzeniu się w klucz dynamometryczny, montaż przebiegł pomyślnie.

Osłona silnika

Motorcycle, BMW R1250GS

Dla dodatkowej ochrony silnika, zwłaszcza cylindrów, wybrałem osłony JMCRider. Są one montowane bezpośrednio na głowice cylindrów i chronią je przed uszkodzeniami, których gmole mogą nie zatrzymać, np. w przypadku najechania na kamień czy inną przeszkodę.

Produkty tego typu można znaleźć u renomowanych niemieckich marek, jednak ich ceny bywają astronomiczne. Postawiłem na tańszą alternatywę prosto z Aliexpress – ten sam wygląd, a koszt to ułamek ceny. Osłona przeżyła już jeden upadek i wciąż spełnia swoje zadanie, co tylko potwierdza, że warto czasem dać szansę mniej znanym producentom.

Dodatkowa osłona na handbary

Motorcycle, BMW R1250GS

Handbary to osłony montowane na kierownicy motocykla, które mają za zadanie chronić dłonie przed wiatrem, deszczem, zimnem, a także przed uderzeniami kamieni czy gałęzi podczas jazdy w terenie. W wersji fabrycznej zapewniają podstawową ochronę, ale można je ulepszyć, montując dodatkowe osłony, takie jak te z Aliexpress, które zwiększają komfort i bezpieczeństwo w trudnych warunkach pogodowych.

Chociaż odlew jest lekko niedopasowany, za tę cenę oferują zaskakująco dobrą jakość i wytrzymałość.

Bagaż i mocowania 

Podczas długich podróży odpowiedni system bagażowy to podstawa. Dobrze dobrane kufry, tankbagi i ich solidne mocowania nie tylko ułatwiają organizację, ale również zapewniają bezpieczeństwo przewożonych rzeczy.

Tankbag

Motorcycle, BMW R1250GS

Na początku rozważaliśmy zakup tankbaga od Mosko Moto – wygląda świetnie, ma dobrą opinię, ale… cena trochę odstraszała. Finalnie stwierdziliśmy, że warto dać szansę tańszej opcji i zamówiliśmy tankbag marki Rhinowalk z Aliexpress. Podeszliśmy do tematu na luzie – jak będzie kiepskiej jakości, to się zwróci.

A tu niespodzianka – torba przyszła i okazała się naprawdę dobrze wykonana. Solidne materiały, porządne suwaki i funkcjonalne wnętrze.

Co się zmieści?: Wodopój 1,5L – idealny na dłuższe trasy, Kieszenie na dokumenty, Pojemność całkowita: 9L – wystarczająco na wszystko, co potrzebne pod ręką. A ma jakieś minusy? Nie korzysta z żadnego systemu szybkiego montażu. Trzeba samodzielnie przymocować paski i zatrzaski do motocykla – na szczęście to jednorazowa robota.

Po zdjęciu z motocykla można nosić ją jako plecak – mega wygodne rozwiązanie na postoje.

Kufer centralny

Motorcycle, BMW R1250GS

Seria Trekker Outback to nasz wybór na kufer centralny. To duża, solidna konstrukcja wykonana z aluminium, idealna do bardziej wymagającej eksploatacji. Jego pojemność pozwala na przechowywanie dwóch kasków szczękowych Shoei, co jest ogromnym plusem podczas dłuższych wypraw.

Decyzja o wyborze aluminiowego kufra wynikała z naszych doświadczeń – przy Yamasze używaliśmy plastikowego kufra Givi, który niestety okazał się bardzo słaby i miał wadę fabryczną. Ten model to zupełnie inna liga pod względem jakości i trwałości. Jedynym minusem tego kufra jest jego waga, która może być odczuwalna przy pełnym obciążeniu motocykla.

Aby zamontować kufer centralny z serii Trekker Outback, konieczne jest posiadanie odpowiedniego stelaża centralnego. Jest to element, który zapewnia stabilność kufra i umożliwia jego prawidłowe zamocowanie na motocyklu. Stelaż musi być kompatybilny z wybranym modelem kufra oraz ramą motocykla, dlatego warto upewnić się, że wszystko idealnie pasuje przed zakupem.

Kufry boczne

Warsaw Travelers, Jadwiga and Filip

Wybraliśmy kufry boczne GIVI Trekker Outback o pojemnościach 48L i 37L w wersji czarnej. To trwałe, aluminiowe kufry, które idealnie sprawdzają się podczas długich podróży, oferując dużo miejsca na bagaż.

Co ciekawe, GIVI i Kappa to produkty tego samego producenta – różnią się jedynie brandingiem. Jeśli znajdziecie Kappę w promocji, śmiało możecie się na nią zdecydować, bo jakość i funkcjonalność są identyczne. Kufry są przemyślane i solidne, a ich montaż jest prosty i wygodny.

Do montażu kufrów bocznych GIVI Trekker Outback konieczne jest również posiadanie dedykowanego stelaża bocznego. Stelaż zapewnia stabilność i bezpieczeństwo, a także odpowiednie dopasowanie kufrów do motocykla. Podobnie jak w przypadku stelaża centralnego, warto upewnić się, że wybrany model jest kompatybilny z Waszym motocyklem.

Torby wewnętrzne do kufrów

Zamiast droższych oryginalnych toreb wewnętrznych od Givi, zdecydowaliśmy się na rozwiązanie od Kemimoto dostępne na Aliexpress. Po zamówieniu okazało się, że pasują idealnie, a ich jakość w pełni spełnia nasze oczekiwania.

Torby wewnętrzne do kufrów to bardzo praktyczne rozwiązanie, które znacznie ułatwia życie podczas podróży. Dzięki nim można w łatwy sposób wyjąć cały bagaż z kufra, bez konieczności demontowania go z motocykla. Są też świetne do organizacji – rzeczy w kufrze nie przemieszczają się podczas jazdy, co pomaga zachować porządek.

Dodatkowym atutem jest możliwość zabrania takiej torby do hotelu czy na postój, bez potrzeby przenoszenia całego kufra.

Odblaski na kufry

Motorcycle, BMW R1250GS

Odblaski na kufrach to przede wszystkim kwestia bezpieczeństwa. Wybraliśmy konturową taśmę odblaskową, którą umieściliśmy na rogach kufra centralnego i bocznych. Dzięki temu jesteśmy lepiej widoczni na drodze, zwłaszcza w nocy i w trudnych warunkach pogodowych.

Choć może nie każdemu pasuje taki dodatek wizualnie, to w naszym przypadku taśmy nie rzucają się mocno w oczy w ciągu dnia, a ich funkcjonalność zdecydowanie przeważa. Widoczność z daleka zwiększa poczucie bezpieczeństwa, szczególnie podczas jazdy w mniej oświetlonych miejscach.

Komfort i ergonomia

Długie trasy potrafią być wymagające, zarówno dla kierowcy, jak i pasażera, dlatego odpowiednie akcesoria poprawiające komfort i ergonomię jazdy są kluczowe. Dzięki kilku prostym, ale przemyślanym dodatkom, każda podróż staje się przyjemniejsza i mniej męcząca.

Szyba turystyczna

Motorcycle, BMW R1250GS

Fabryczna szyba BMW R1250GS okazała się dla mnie za niska, co powodowało nieprzyjemne szumy w kasku podczas jazdy. Po przejrzeniu różnych opcji, z których większość była dość droga, postanowiłem zamówić szybę turystyczną od sprawdzonego sprzedawcy Kemimoto.

Szyba była dostępna w magazynie europejskim, więc dostawa była szybka i bezproblemowa. Transparentna szyba turystyczna za taką cenę? To naprawdę świetny wybór. Produkt spełnia swoje zadanie, poprawiając ochronę przed wiatrem i podnosząc komfort jazdy na dłuższych trasach.

Dodatkowo polecam zaopatrzyć się w uchwyt podtrzymujący szybę – fabryczne mocowania mogą nie wytrzymać większego naporu wiatru przy prędkościach rzędu 120-130 km/h. To mały dodatek, który zapewni większą stabilność i spokój w czasie jazdy.

Szersza stopka

Motorcycle, BMW R1250GS

Szersza stopka to mały, ale niezwykle praktyczny dodatek, szczególnie przy pełnym obciążeniu motocykla. Gdy jesteśmy zapakowani pod korek lub trafimy na mniej stabilne, grząskie podłoże, standardowa stopka może nie zapewnić wystarczającego podparcia.  Za tę cenę to świetne rozwiązanie, które daje spokój ducha w każdej sytuacji.

Gadżety

Podróż motocyklem to nie tylko komfort i funkcjonalność, ale także wygoda korzystania z nowoczesnych gadżetów. Odpowiednie uchwyty, ładowarki czy inne drobiazgi potrafią znacznie ułatwić życie na trasie.

Uchwyt na telefon

Motorcycle, BMW R1250GS

Uchwyt na telefon to dla mnie absolutnie niezbędny gadżet podczas każdej podróży. Wybrałem Quad Lock w wersji z bezprzewodowym ładowaniem. Choć ładowanie indukcyjne iPhone’a nie jest najszybsze, zestaw działa stabilnie i, co najważniejsze, nie przegrzewa się.

Zestaw, który skonfigurowałem, składa się z:

Aby zamontować płytkę na rurce przewidzianej pod nawigację BMW, polecam zaopatrzyć się w Aliexpress, Navigation mount bracket. Jest to bardziej ekonomiczne rozwiązanie, które działa równie dobrze, co droższe, dedykowane elementy. Jeśli zależy Wam na funkcjonalności i oszczędności, zdecydowanie warto rozważyć takie rozwiązanie.

Ładowarka do telefonu

Ładowarka Quad Lock to kluczowy element mojego zestawu do ładowania telefonu podczas jazdy. Podłączyłem ją osobno, by zasilała głowicę indukcyjną Quad Lock wspomnianą wcześniej, a domyślne złącze USB przy ekranie pozostawiłem jako awaryjne, np. do podłączenia GPS Garmin Montana.

Miałem z tą ładowarką jeden problem – w pewnym momencie zaczęła rozładowywać akumulator i nie utrzymywała odpowiednich parametrów ładowania. Na szczęście gwarancja zadziałała bez zarzutu, a ładowarka została wymieniona bez większych komplikacji.

Masz pytania? Napisz!

Każdy z nas ciągle się czegoś uczy, a ja odkryłem, że nie wszystkie produkty muszę kupować w wersji oryginalnej. Cenię sobie pieniądze w portfelu, więc tam, gdzie można zaoszczędzić bez utraty jakości, chętnie to robię. Oczywiście są też rzeczy, na których nigdy nie będę oszczędzać – zwłaszcza te, które bezpośrednio wpływają na nasze bezpieczeństwo podczas jazdy.

Jeśli macie pytania, komentarze, a może swoje własne doświadczenia czy rady dotyczące akcesoriów lub motocykli, śmiało podzielcie się nimi. Zostawcie komentarz lub odezwijcie się do nas – chętnie porozmawiamy! 😊

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *